Zrównoważony start roku.

Początek 2015 roku to niewielkie zahamowanie tempa sprzedaży nieruchomości. Do 116 dni wzrósł przeciętny okres oczekiwania na klienta. To o dwadzieścia dni więcej aniżeli na końcu roku.

Pierwsze miesiące roku to z reguły okres osłabionego zapotrzebowania na mieszkania. W tym kontekście nie powinno zaskakiwać, iż raz jeszcze przeciętny okres sprzedaży mieszkań przez warszawskich pośredników Metrohouse przekroczył margines stu dni. W pierwszych dwóch miesiącach 2015 roku zwiększył się o 20 dni i aktualnie wynosi sto szesnaście dni. Jest to poziom porównywalny z zanotowanym w trzecim kwartale 2014 roku Nieustannie sporą konkurencję dla nieruchomości z drugiej ręki stanowią lokale oferowane bezpośrednio przez deweloperów, które da się kupić z dopłatami w ramach projektu MdM.

Znaczna konkurencja ma miejsce w dzielnicach, które zapewniają znaczną liczę ofert mieszczących się w cenowych widełkach programu (np. Białołęka). Na najszybszą sprzedaż mogły liczyć nieruchomości z dolnych pułapów cenowych. Aż 70 proc. nieruchomości rozprzedanych w okresie 2 miesięcy posiadało ceny nieprzekraczające trzystu tysięcy zł. Ten typ nieruchomości będzie nieprzerwanie cieszył się dużym powodzeniem i można spodziewać się, iż w transakcjach zazwyczaj będą przeważać tego typu lokale. Za utrzymującą się popularnością małych mieszkań przemawiają rosnące kwoty wkładu własnego, które skutecznie utrudniają kupno droższych mieszkań.

Tym razem nie mieliśmy do czynienia z nadzwyczajnymi zniżkami cen na poziomie finalnych negocjacji. Różnica pomiędzy końcową ceną ofertową a finalną ceną transakcyjną to ledwie 2,2 proc. Wyłącznie w przypadku dwóch mieszkań negocjacje przekroczyły dziesięć %. Znacznie jest trafić na sytuacje, gdy ostateczna cena nie różniła się od ceny ofertowej (17 proc. wszystkich transakcji) . Lepiej negocjowało się duże lokale. Przy powierzchniach 100-120 m2. negocjacje sięgały 6-9 %.
Tym razem najwyższym zainteresowaniem w gronie nabywców cieszył się Ursynów, Ursus, Bemowo i Śródmieście.

Zostaw odpowiedź

Używamy Gravatara w komentarzach - zdobądź swój własny!

XHTML: Możesz użyć następujące tagi: <a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>